Вместо представяне

My photo
Аз съм отявлен епикуреец, всеяден четолюбец, преоткрил се гурман - повече дегустатор, Дон Кихот, заклет романтик, работохолик, киноман със заложби на кинокритик. И още: свръхемоционална, истинска, пишеща! Четете ме, съдете ме, но и ме усещайте! Защото аз съм повече чувство, отколкото разум, повече душа, повече от това, което този свят иска от мен, и много по-малко!

Saturday, December 22, 2012

Коледа като вдъхновение!



Обичам дори кича на Коледа, произведените от милиони малки Ченчета топки, камбанки, гирляндички, пеещите същества от неизвестен пол и произход, също като тези от детските филмчета, които синът ми гледа в захлас.
Обичам цветовете на Коледа – контрапункт на сивите строги, досадни, скучни тоалети на делника. Обичам глупавите реклами и страхотните реклами с Добрия Старец и антуража му, даже тазгодишната с Жорж Ганчев ме издръзни съвсем малко, успях да се абстрахирам и от късите му гащи, и от нелепата перука, а най-вече от факта, че достолепието на годините му му е позволило да приеме да бъде главният шут в подобна рекламна дивотия.
Коледата е вдъхновение ...за пишман готвачи, за кулинари, за начинаещи домакини, за заклети почитатели на Фаст Фууд и всички храни от последния ТОП 10 на Гриин Пийс.
От години събирам креативни коледни идейки, които с радост ще споделя с вас – като предчувствие за светлия празник, като предизвикателство към вашето кулинарно и естетско вдъхновение, като пожелание тази година, след края на света и в началото на новата духовна ера, да направите празника си по-цветен, по-ефектен, по- специален и по-красив!

Нарежете брауниса на триъгълници и хоп – ето ви вкусна елхичка, на която й трябват захарна пръчка, малко цветни бонбони и шприц за гирлянди.

Дори и да не сте майстор на домашни бонбони, трюфели и прочие, можете да използвате готови и да спретнете еленчета за чудо и приказ – с рогца от солети, панделка за разкош и бонбонки за очички и носле.

Палачинките лесно ще се превърнат в пухкава елхичка, ако успеете да ги извадите от тигана с различна форма, поръсите с пудра захар, гарнирате с плодове и завършите със звездичка от карамбол.

Пицата също може да се превърне в елха, само остава да я спретнете като форма, да я гарнирате със здравословно количество спанак и декорирате с чушчици, домати, сирене или каквото въображението ви роди.

Топлият шоколад навръх Коледа е задължителен за американците, но не виждам какво пречи да заимстваме тази висококалорична традиция, особено ако го сервираме в големи чаши с кацнали на ръбчето им вкусни курабиени къщички.

Грозните Какаови мъфини могат да се превърнат в истински произведения на изкуството, ако ги закичите с една истинска ягода, а същата маскирате с пудра захар и масло в зелено...и поръсите с дребни бонбонки.

В елха може да се превърне салатата ви от краставици и чери, плодовата ви салата, а защо не и задушените ви броколи или микса от подбрани сирена към още по-подбраните вина, които сте приготвили за празника.
И още много други вариации и интерпретации на тема „всичко коледно е вкусно” оставям на Вашето въображение.
Нека подготовката за празника бъде празник, а не задължение! Празник с неочаквано добро и цветно настроение!

No comments:

Post a Comment