Вместо представяне

My photo
Аз съм отявлен епикуреец, всеяден четолюбец, преоткрил се гурман - повече дегустатор, Дон Кихот, заклет романтик, работохолик, киноман със заложби на кинокритик. И още: свръхемоционална, истинска, пишеща! Четете ме, съдете ме, но и ме усещайте! Защото аз съм повече чувство, отколкото разум, повече душа, повече от това, което този свят иска от мен, и много по-малко!

Friday, July 26, 2013

3-ма Идиоти – индийски, ама какъв!



„Мъдреците обикновено изглеждат идиоти в очите на останалите” – китайска поговорка. 
„Не копнея да съпреживея нито една боливудска лента....до сетния си час...”  декларирах като латерна, докато някой не ме принуди да гледам Guzaarish...Той се оказа липсващо парченце в пъзела на кинострастите ми и стопи инатливата ми решимост да казвам „Не” на всичко, което по презумпция върви ръка за ръка с кръшни песни, танци и легени сълзи.

















"Обичай ближния...."
Всички филми с Дон Кихотовци и един или повече Санчовци са ми мили на сърцето, но в тримата идиоти успях да се разпозная хиляди пъти, защото това е един филм със сърце от режисьора на Munnabhai M.B.B.S.- Rajkumar Hirani.















All is well
„3-ма Идиоти” ме разтърси, просълзи, разсмя и докосна...По начин, по който холивудска лента почти не го е правила. Когато нещо не е наред в живота ви, кажете си „АЛ ИЗ УЕЛ” (all is well) – с тази мантра на развален английски започва филмът и с нея завършва и повярвайте, ще си го тананикате дълго след края. „Това няма да реши проблемите ви, но ще ви помогне да се изправите срещу тях”.















Триото
Да се върна на триото идиоти! Имаме един гениален Дон Ранчо – изумителният Aamir Khan, и двама оръженосци – Фархан и Раджу. Тримата учат за инженери в най-престижния университет за смилане и унифициране на мозъци в Делхи. Ранчо е гениален, странен, свободен, конформист, обичлив, удивителен...казах ли свободен! Бяла врана сред академичен рояк сиви врабченца, долетели от мизерните си домове, за да се сдобият с диплома и по-добър живот.















Учи, чедо
„Учи, чедо, да не работиш” – сигурна съм, че и индийците имат такава поговорка, възпяваща връзката между образованието на всяка цена и дълга към семейството. Във филма има зубрачи, кариеристи, директор – диктатор, любов, мечти, илюзии – една източно екзотична проекция на наше престижно учебно заведение, в което се коват кариери и съдби... „Повечето от нас отиват в колеж заради дипломата! Но тя не значи работа, нито красива жена, нито кредитна карта, нито социален статус. Нищо от това не вълнува Ранчо, той е тук заради радостта от ученето, не му пука дали е пръв или последен” – казва Фархан за своя приятел. От първия до последния миг „3-ма идиоти”  те вълнува, замисля, разпитва, провокира, кара те да търсиш отговори.. Например - че насърчаването на таланти никога не е било приоритет на соц образователната система – като нашата и индийската, защото различните не са необходими на никоя система, базирана на идеята за еднаквост. Цял живот се опитвам да вадя тухли от стената и винаги съм се чувствала самотна в това си самотно занимание, затова и Ранчо от първите кадри е моят човек!

















Гледайте със сърцето 
Не ще разкажа нищо повече, защото нямам право да ви отнемам удоволствието от това пътешествие към смисъла на живота - да намериш себе си самия в сърцето си и мястото си под слънцето! < Ранчо е твърде идеалистичен образ, но не дразни с преекспонирането на тази идеалност, защото тя е като жива вода за Санчовците, които живеят без потребност да побеждават ветрени мелници.

















Боливудски легенди 
Актьорът Аамир Кан е на 44 години, но никой, ама никой няма да има проблем да види в него колежанин, невероятното му ВЪплъщение в ролята на Ранчо само доказва заслужената му титла на боливудско величие. А очите му – можеш да се удавиш в дълбокото им. Изключително силен образ изгражда и Boman Irani в ролята си на безчувствен директор, чието приветствено слово към първокурсниците винаги е копи-пейст и посветено само на най-добрите!

















От всичко по много 
3-ма идиоти е пропит с порядъчна доза наивитет, и на моменти с тежък товар от лични трагедии, но пък тези „слабости” са компенсирани с невероятна актьорска игра. Свеж хумор и емоционални колизии са вплетени в една невероятно въздействаща амалгама в правилни пропоции. Като всяка индийска манджа, и тази е подправена – но с прецизно количество музикални паузи.

Add to Favourites 
Ще остане завинаги в списъка на фаворитите ми с етикет: Една чиста, трогателна лента за приятелството, любовта, семейството, за чупенето на стени с глави, за способността да казваш „не” на очакванията на другите към теб, за важността на това да взимаш сам решения за цял живот, за перипетиите, съпътстващи избора да живееш с идеали, освен с цели...

















Свободата
Свободата да мислиш свободно, Санчо, е върхът на щастието – би казал Ранчо, и аз го знам със сигурност. Не е важно да бъдеш успешен според критериите на обществото, важното е да преследваш мечтите си... Гледайте 3-ма идиоти и ще се изпълните с едно вдъхновяващо усещане, че АЛЛ ИЗ УЕЛ!



No comments:

Post a Comment