С нещо ми напомня на Чарли Чаплин, особено облечен в костюм,
с ръце в джобовете....типичен хлапак, абсолютен клошар, завършен хулиган,
зашеметителен очарователник...Дори на 73, когато се развихри в преображенията
си, го намирам за далеч по-сексапилен от Gerard Butler...
Когато той потъне в ролята си, потъването е по-знаменателно
от това на Титаник, но е... издигане, към небесата, където право на своя звезда
имат само филмовите светини.А той е моята..завинаги!
Искам да го гледам в черно-бели, неми филми – като
„Хлапето”, в любовни саги като „Птиците умират сами”, в не съвсем любовни, но
обречени да ми бъдат любов за цял живот ленти като „Усещане за жена”, в
разтърсващи трилъри, в които трусът е ТОЙ, искам да го гледам, докато свят ми
се завие и този световъртеж да ме държи 3 метра над скуката и над черно-бялото
в живота.
Тук ще си сложа спирачка, иначе няма да стигна до филма, просто ще е поредното обяснение в любов към моята голяма кинолюбов.
Тук ще си сложа спирачка, иначе няма да стигна до филма, просто ще е поредното обяснение в любов към моята голяма кинолюбов.
Сигурна съм, че първите кадри на „Мъже за пример” ще извади
и от вашата уста възклицание „Леле, колко е остарял” Кой? Ал? Шегувате се! Той
няма нищо общо нито с възрастта, нито със старостта!
Или "Смъртта не е по-близо до старите, отколкото до новородените, нито пък животът”, както казва един мой друг любимец Джубран Халил Джубран.
Или "Смъртта не е по-близо до старите, отколкото до новородените, нито пък животът”, както казва един мой друг любимец Джубран Халил Джубран.
Мъже за пример е филм за отминалата младост, за носталгията
по безразсъдството й и настървението, с което се опитваш да се надрусаш
до смърт с този наркотик, преди да се примириш със смъртността и тленността..
Черно-бял в емоционалната си стилистика, крещящо иносказателен за този, който има уши да чуе, фино докосващ сетивата като нежни струни, въпреки бруталните акорди, с които е изпъстрена сюжетната мелодия .
Винаги съм аплодирала режисьорски и продуцентски саможертви, които залагат само на титанично актьорско присъствие, за сметка на декори, ефекти, масовки и прочие подробности. „Мъже за пример” е точно такъв ярък, оскъдно диалогичен пример.
Звездното трио в този филм \Al Pacino, Christopher Walken, Alan Arkin\ е шедьовърно – гротескно, допълващо се, възкръсващо от пепелта, изпепеляващо рано или късно всички „ама защо” на зрителя.
Черно-бял в емоционалната си стилистика, крещящо иносказателен за този, който има уши да чуе, фино докосващ сетивата като нежни струни, въпреки бруталните акорди, с които е изпъстрена сюжетната мелодия .
Винаги съм аплодирала режисьорски и продуцентски саможертви, които залагат само на титанично актьорско присъствие, за сметка на декори, ефекти, масовки и прочие подробности. „Мъже за пример” е точно такъв ярък, оскъдно диалогичен пример.
Звездното трио в този филм \Al Pacino, Christopher Walken, Alan Arkin\ е шедьовърно – гротескно, допълващо се, възкръсващо от пепелта, изпепеляващо рано или късно всички „ама защо” на зрителя.
Сюжетът накратко: трима престъпни гении се събират в един
ден от залеза на живота си, да покупонясват като за последно или да сритат
задници за последно. Над единия тежи като дамоклев меч поетото обещание да убие
най-добрия си приятел точно в този ден на „прощаване” или да пожертва
собствения си живот и този на внучката си..
„Откога не си се изповядал?
Плюс минус 60 години!
Дотук прострелях един в капачката и един в ръката, откраднах доста предписани лекарства и жестока кола. Ударих корейски продавач в лицето и му откраднах дрехите..И изчуках руска проститутка 4 пъти.
Всичко това днес?
Да! Но направих и добри неща..Аз погребах приятел. Помогнах на млада жена да си върне живота..Облекчих болката на най-добрия си приятел”
„Откога не си се изповядал?
Плюс минус 60 години!
Дотук прострелях един в капачката и един в ръката, откраднах доста предписани лекарства и жестока кола. Ударих корейски продавач в лицето и му откраднах дрехите..И изчуках руска проститутка 4 пъти.
Всичко това днес?
Да! Но направих и добри неща..Аз погребах приятел. Помогнах на млада жена да си върне живота..Облекчих болката на най-добрия си приятел”
Един носталгичен филм с ретро душа, за мъжкото приятелство, за адреналина,
който може да изправи най- немощното тяло, за сантиментите на сърцето, дори
когато носи белезите на стотици куршуми, за изгревите и залезите в живота ни...
„Сега има един човек по-малко, който знае имената ни, който
помни детството ни, с който сме споделяли всеки момент..Казват, че умираме 2
пъти, веднъж когато душата напусне тялото и веднъж, когото последният ни познат
спомене името ни..И тогава животът ти е забравен. Като на всички останали
шибаняци, имали честта да живеят...”
Едно нещо знам със сигурност – Ал Пачино няма да умре с последния, споменал името му, просто защото е безсмъртен! А едно от моите последни желания би било да гледам филм с НЕГО, за да отнеса със себе си частица от вечната магия на киното.
Честно казано – не мога и не искам да направя заключение за художествените стойности на лентата, защото ги измервам с една безспорна величина, а тя е харизмата на трите звезди, чийто общ стаж на големия екран е над 150 години и аз мога само да благовея пред енигмата на тяхната спойка!
Едно нещо знам със сигурност – Ал Пачино няма да умре с последния, споменал името му, просто защото е безсмъртен! А едно от моите последни желания би било да гледам филм с НЕГО, за да отнеса със себе си частица от вечната магия на киното.
Честно казано – не мога и не искам да направя заключение за художествените стойности на лентата, защото ги измервам с една безспорна величина, а тя е харизмата на трите звезди, чийто общ стаж на големия екран е над 150 години и аз мога само да благовея пред енигмата на тяхната спойка!
No comments:
Post a Comment