Странните Съвпадения
в живота никога не са случайни, това се отнася и до мойто „запознанство”
с Кейт Мос. В един и същи ден си купих „Гробницата”, (в момента я чета на малки порции,
защото ми харесва твърде много, за да си позволя да я изконсумирам на екс), а вечерта
непланирано изгледах „Лабиринт”, който оказа се, е базиран на друг
художествен труд на същата авторка, нямаща нищо общо с кльощавата актриса.
Лабиринтът е историческа приказка, съвременна мистерия с
елементи на трилър, сюжет в сюжета, паралелни истории от 13 и 21 век, които в
крайна сметка се пресичат логично в точката, наречена развръзка на филма.
Накратко:
Минисериите проследяват отделните, но както се оказва, свързани истории, на две французойки, историчката Алис Танър и средновековната й предтеча Алаис, която по време на кръстоносните походи и катарските кланета в средновековна Франция, се оказва въвлечена в тайната на Светия Граал и опазването й. Като доброволец в археологически разкопки, Алис случайно открива гравиран пръстен, което я сблъсква с могъща тайна организация, преследваща Светия Граал, с чудовищни заговори и конспирации.
Минисериите проследяват отделните, но както се оказва, свързани истории, на две французойки, историчката Алис Танър и средновековната й предтеча Алаис, която по време на кръстоносните походи и катарските кланета в средновековна Франция, се оказва въвлечена в тайната на Светия Граал и опазването й. Като доброволец в археологически разкопки, Алис случайно открива гравиран пръстен, което я сблъсква с могъща тайна организация, преследваща Светия Граал, с чудовищни заговори и конспирации.
За разлика от книгата на Мос, която си къткам скъпернически
за по-дълги дни, изгледах 2-те части на „Лабиринт” наведнъж, защото от точно
такова гледиво имах нужда. В него има всичко за моите интелектуални,
емоционални, киномански апетити.
За историческия ми глад -
темата за катарите – френските богомили, най-многобройната част последователи
на религиозното движение извън България по това време.
За афинитета ми към мистиката
и религията – преследването на Светия
Граал, която истерия ме преследва от Шифърът на
Леонардо до ден днешен във всяка втора книга или лента и вече ми действа като
интелектуален афродизиак.
За киноманския ми гурмеизъм –
две умело преплитащи се интригуващи истории в различни исторически времена, не
могат да не ме спечелят, освен ако не става реч за фантастика.
Лабиринтът от случки е пристрастяващо сложен и увлекателен,
а образите на героите –завършени и многопластови. Обичаш добрите, ненавиждаш
лошите! Точно като черно-белите схващания на катарите, според които от вечност се води война между
два непримирими принципа — светлината и тъмнината, духа и материята, доброто и
злото.
Всичките тези борби се водят в Лабиринт и зрителят участва в
тях, не просто се дави в кръвта от стотиците сцени на жестокост, които идват
малко в повече. Добавете брилянтната игра на не5зведен актьорски състав и
лентата автоматично се нарежда и във вашия списък „must see”.
Светият граал, който през вековете от чашата на Христос,
придобива мистериозните очертания на нещо нетленно и нематериално, неусетно се
превръща в тайна на безсмъртието и вечната младост. Та тази тайна вълнува,
откакто свят светува.
Едва ли някой някога ще я разбули, защото не можем да
пренапишем историята на Адам и Ева, започнала в Едемската градина, а и
наивистичният сремеж към безсмъртие е именно онзи стимул за всяка човешка
простосмъртност, който вдъхновява да оставим нещо след себе си...В случая Кейт
Мос оставя страхотни истории...
А аз съм буквално гладна да дегустирам колкото се може
повече блюда на нейния талант..До пресищане...
No comments:
Post a Comment