Вместо представяне

My photo
Аз съм отявлен епикуреец, всеяден четолюбец, преоткрил се гурман - повече дегустатор, Дон Кихот, заклет романтик, работохолик, киноман със заложби на кинокритик. И още: свръхемоционална, истинска, пишеща! Четете ме, съдете ме, но и ме усещайте! Защото аз съм повече чувство, отколкото разум, повече душа, повече от това, което този свят иска от мен, и много по-малко!

Wednesday, January 23, 2013

Влюбена съм във всичко италианско...и в брускетите!



Харесвам всичко италианско! Ама всичко!

Мъжете!


Паоло Малдини най-вече!


Виното!

Модата!

Италианският дизайн!

Тоскана!

Италиански филми!

Филми за Италия!

И най-вече италианска храна!

Храната, храната, е на върха на мойто копие, пардон вилица, всяка вечер и всеки път се изумявам как малко на брой чисти вкусове  могат да се съвокуплят (съжалявам за глагола, но за мен това е абсолютно сливане, водещо до Нирвана) могат да се превърнат в нещо, омагьосващо сетивата и изпълващо цялото ми същество с титанично, епикурейско, животолюбиво ликуване!

Най-новата ми италианска страст се нарича брускети!
Брускети всякакви – домашно приготвени, върху купени пълнозърнести сухарчета, топли или студени, но задължително хрупкави с топинг от най-любимите ми неща! И тъй като всички мои любими неща са потресаващо скъпи, брускетите са идеален вариант да си ги сервирам всеки ден, защото ми трябва по малко количество от фаворитите на моето чревоугодническо аз, за да си гарнирам брускетчетата естестки и да ги изям на малки хапчици, примижвайки от удоволствие!

Ако си ги приготвяте вкъщи, правете като Джейми Оливър, доказано безумно вкусни са!

В голям тиган загрейте 1-2 супени лъжици зехтин и пуснете в него 2-3 смачкани предварително смачкани скилидки чесън и 2 листенца пресен босилек (вече го има навсякъде).
След като се нагорещи и въздухът се изпълни с ухания, положете внимателно предварително нарязаните (около 1 см. дебели) филийки от стара франзела или хляб, какъвто обичате, но нека бъдат малки филийки, талията е задължителна за брускетата, не обещавам това за вашите.
След като придобият златист тен, обърнете за получаване на същия ефект от двете страни и накрая извадете в тавичка с хартия за печене, като настържете колкото ви душа иска фреш пармезан (пресният пармезан е скъп, можете да ползвате и готово настърган, но той няма нищо общо)! Удоволствията са скъпи в този живот, винаги!

Загрейте предварително фурната и пъхнете малките изкушения за 5-7 минути, докато пармезанът започне да се топи от удоволствие на свой ред.
Забравих да кажа, ако предпочитате топлите брускетки, пропуснете този метод, а редете върху филийката каквото ви душа иска и чак накрая увенчайте творението си с моцарелка или друго жълто сирене!

Така, базата е готова, настанете удобно полуготовите филийки в красива голяма чиния или плато, където обещавам ще останат за кратко!
Остава да си развихрите въображението и да започнете да рисувате с продукти. Оригиналната брускета е вдъхновена от идеята за доматено мнозинство и всичко останало е само аранжировка към тях, независимо дали са нарязани на кубчета пресни, или термично обработени. Аз лично предпочитам черита, нарязани на половинки и недокоснати от огън, само като черешки на тортата, пардон брускетата!

Моите обичайни и задължителни заподозрени са: ПЕСТО – без него никоя брускета не може да бъде същата (можете да намерите всякакви разновидности в големите супермаркети, за съжаление 1 малко бурканче качествено босилково вълшебство излиза поне 5-6 лв), пушена сьомга (и всякаква пушена рибка, риба тон, скаридки, пастет от сьомга), топено сирене Президент, сирена Филаделфия, моцарела, синьо сирене, хубави италиански колбаси, сушени домати, мариновани зеленчуци като тиквички например, авокадо, черита, лентички краставичка! Комбинирайте не повече от 2-3 хубавини върху брускета, за да може да се насладите на вкусовете и сервирайте: за обяд, вечеря, повод, без повод, парти, късна закусна, ранна закуска, за предястие или след – но задължително консумирайте с хубаво бяло или червено вино (последното не е в протокола, но гаранция – няма да обиди вкуса ви).

Ако придружите всичко това със зелена салата (аз обожавам Италианската от Пикадили – микс от различни сортове) и подправите със зехтин и балсамико, обещавам ви да се влюБите завинаги..в Италия и в препечените филийки, които като се пипнат с малко страст и вкус към живота се превръщат в прочути, изкусителни, умопомрачително вкусни брускети!
Животът е хубав, Ла Долче Вита и прочие, когато малко Италия присъства в българското ни ежедневие. Ще се радвам да споделите вашите брускетски открития!



No comments:

Post a Comment