Вместо представяне

My photo
Аз съм отявлен епикуреец, всеяден четолюбец, преоткрил се гурман - повече дегустатор, Дон Кихот, заклет романтик, работохолик, киноман със заложби на кинокритик. И още: свръхемоционална, истинска, пишеща! Четете ме, съдете ме, но и ме усещайте! Защото аз съм повече чувство, отколкото разум, повече душа, повече от това, което този свят иска от мен, и много по-малко!

Thursday, January 3, 2013

3 филма за любовта! Гледани повторно и видeни отново, за да бъдат споделени!





Три метра над земята, планирах просто да запълня лежерния неделен следобяд. Има някаква магия в тази лента. Филм за младостта - лудата, безразсъдната, опияняващата, страстната, единствената, готова да се опълчи срещу света, да забрави страха от смъртта, издигащата 3 метра над небето. Приииска ми се неистово да бъда пак на 18, да се влюбя в най-неподходящия, да ме возят на мотор, да пия от бутилката, да ми предстои първия път, да го изживея, да очаквам следващия ден, само за да го видя...Замислих се - любовта, младостта, животът свършват толкова бързо. И знаеш, че никога няма да се повторят...


Алберт Ноббс! Сигурна съм, че по адрес на този филм ще бъдат изречени думи като лесбийски, травеститски и прочие нелепости. Истината, поне в моите очи, е, че това е една великолепна лента за малките и големи човешки слабости, за малките и големи душевни драми, за нищетатата и мизерията, за малките и големите мечти, за бягството от себе си и намирането на истинското аз. За това как Глен Клоуз може да превърне всеки кадър в шедьовър. Признавам си, пристрастна съм към Глен, но препоръчвам с две ръце. Всеки от нас има нужда да живее или да умре с мечти, независимо дали са за часовник върху камината или за два портрета вместо един от двете страни на същата! Мечтите придават вкус и смисъл на живота, независимо дали същият бива живян в разкош, или в мизерия...


Guzaarish ИНДИЙСКИ - абсолютно откровение! Изплакваш си очите (никога няма да ми омръзне да гледам очите на главния герой), а на устните ти усмивка! Парадокс, който може да бъде наречен само „Радостта от живота”! Не съм гледала по-силна актьорска игра, нищо че е мейд ин БоливУУд, а не ХоливУУд и никоя филмова лента не е оставяла  в мен такова жизнеутвърждаващо усещане и тъга едновременно. „Аз не се интересувам от пари, аз правя филми” – прочетох в едно интервю на режисьора Sanjay Leela Bhansali – най-високо платеният в Боливуд, разбира се! Сигурна съм, че е бил искрен! Такъв филм може да се направи само със сърце, влюбено във филмовата магия. А що се отнася до другата – визуално и емоционално филмът ще ви обсеби, хипнотизира, парализира – всичко, което е главният герой - Великият магьосник Ethan. Любовната история на фона на екзистенциалния въпрос за евтаназията, е толкова платонична и пречистваща, че може да ви подейства като истинска магия за обич – обич към живота, към обичането, към смисъла да оставиш любов вместо тленната си обвивка! Вкусът на живота е сладко-горчив!




No comments:

Post a Comment